top of page

SLOW LIFE

Slow life mugimendua bizitza-filosofia bat da, inguratzen gaituen mundua eta eguneroko bizitza ulertzeko modu bat.


Slow life = bizitza motela, hitzez hitz. Bizitza beste era batera hartzea esan nahi du, gure eguneroko bizitza inguratzen duen azkartasunetik urrun; ekintza, une eta pertsona bakoitzaz gozatzea.


Slow life mugimenduak gelditzen jakitea esan nahi du, inguruko munduaren zurrunbiloa alde batera utzita. Denbora askorik eskaintzen ez diogun oraina disfrutatzea esan nahi du, bizi-filosofia hori bizitzaren esparru guztietara zabaldurik.


Egungo bizi-erritmoa jasanezina eta kaltegarria da. Horren arrazoia, lana bizitzako gainerako alderdien gainetik lehenestea da. Bizi-erritmo bizia da, eta ez digu uzten hausnartzen, eta lasterketa batean egongo bagina jartzen gaitu bizitzen. Horrez gain, slow life mugimenduak denda txikian, denboraldiko produktuetan, eskuz egindako arropetan, etab… sinesten du.


Eguneroko bizimoduan erritmoa gutxitzeak onura asko dakartza: osasun fisiko eta mental handiagoa, bizitasun eta energia gehiago, familia eta gizarte harremanak hobetzea, produktibitate handiagoa, aurrezpen handiagoa...


Laburbilduz, slow life praktikatzeak zoriontsuago egiten gaitu. Horregatik, 6 aholku ikusiko ditugu:

  1. Gelditu eta behatu eguneroko gauza txikiak: Gaur egungo bizi-erritmo azkarrak, zoriontsu egiten gaituen eta gozatzea galarazten digun hori ikustea zailtzen digu.

  2. Naturan denboraz gozatzea, aire zabalean: naturak bere erritmoa darama, bere handitasuna ikustera gonbidatzen gaitu eta erritmoa jaisten laguntzen digu. Horregatik, naturaz gozatzeko denbora gordetzea funtsezkoa da bizimodu lasaiago baterako.

  3. Harreman pertsonalak zaintzea. Inguruko komunitatearekin konektatzea: bizi-erritmo azkarra, hiri handiak, sare sozialak... Gero eta zailagoa da inguruko pertsonekin konektatzea. Komunikazioa funtsezko zutabeak da bizimodu lasai baterako.

  4. Goza ezazu isiltasunaz, zarata-maila apalagoaz: soinu zaratatsuek, bolumen handiegiek, etengabeko zaratak… urduriago jartzen gaituzte eta azkarrago joatera bultzatzen gaituzte. Bizitza lasaian, isiltasuna ondasun preziatua da.

  5. Tokiko produktua eta sasoikoa: elikagai osasungarriak, tokikoak, sasoikoak kontsumitzea. Elikadura funtsezkoa da gure osasunerako eta zoriontasunerako.

  6. Bizitzeko lan egitea: lana bizitzeko modu gisa ulertu behar da. Lana garrantzitsua da, ondo bizitzeko aukera ematen digulako eta gure bizi-proiektuak lortzen laguntzen digulako. Baina lana ez da guztia.

Comments


bottom of page